Topscorer, speelster en speler van het jaar

In een bomvolle kantine, nog nagenietend van het kampioenschap steeg de temperatuur naar nog hogere waardes want het was tijd voor de bekendmaking van de topscorer, speelster en speler van het jaar.

Al jaren lang hebben wij een grote beker in de kantine staan, waar de topscorer van onze vereniging wordt bijgeschreven. Deze beker is vernoemd naar onze topscorer aller tijden: de Gerard Schipper Trofee. Ondertussen hebben we een nieuwe topscorer aller tijden van onze vereniging, en daarom deze wisselbeker omgedoopt tot de Arjen Pattenier Cup.

De winnaar van de Arjen Pattenier Cup is geworden: Alexander Minderhoud met 25 doelpunten. Bas van der Wel heeft nog een goede poging gedaan om in de buurt te komen, maar redde het niet. Alexander van harte gefeliciteerd met het mooie aantal doelpunten!

Met het totaal aantal doelpunten per team wordt gestreden om de Gerard Schipper Trofee, een prijs voor het meest scorende team van onze vereniging. Hier geven we geen aparte prijs voor maar een eervolle vermelding op de website.Het meest scorende team dit seizoen is ons kampioensteam heren 1.

Ook dit seizoen hebben de leden van Supportersvereniging de Schutters weer iemand verkozen tot speelster en speler van het jaar. Er is weer om zeer uiteenlopende redenen gestemd.De winnaars worden net als ieder jaar bijgeschreven op het wandschild in de kantine. Echter het wandschild is vol en daarom is er nu een nieuw wandschild zodat we nog jaren vooruit kunnen.

Bij de dames was het een erg spannende strijd, waarbij de winnaar uiteindelijk toch met een redelijke voorsprong is uitgeroepen tot speelster van het Jaar. Na 4 jaar weer eens een speelster van het jaar: Allen dit feit is al reden tot een feestje!

De top 3:

1. Mirre Brouwer (38% van de stemmen)
  2. Nina de Kam (23% van de stemmen)
  3. Tessa Wisse (15% van de stemmen)

Mirre Brouwer is door de supporters verkozen tot speelster van het jaar omdat ze altijd inzet toont, gezellig is en belangrijk voor het team. Maar ook omdat ze altijd klaar staat als er buiten het veld hand- en spandiensten verricht moeten worden. Mirre van harte gefeliciteerd!

Bij de heren was het een stuk minder spannend. Nog nooit is er iemand met zo'n groot deel van de stemmen gekozen tot speelster of speler van het jaar.
Meestal krijgt een speelster of speler van het Jaar zo'n 35% van de stemmen. Het record stond op naam van Inge Lugtenburg, die in het seizoen 2014-2015 maar liefst 50% van de stemmen kreeg.

De Speler van het Jaar van dit seizoen ging daar nog eens ruim overheen met maar liefst 63% van de stemmen!!
De top 3 bij de heren:

1. Bas van der Wel (63% van de stemmen)
  2. Jochem Hazelaar (13% van de stemmen)
  3. Collin van den Berg & Steven Meiresonne (8% van de stemmen)

Er waren erg veel supporters die hun stem hebben uitgebracht op Bas van der Wel. En wat opvalt: heel vaak om dezelfde reden. Bas van de Wel werd veelvuldig geroemd om zijn mentaliteit, zijn inzet, harde werker, scoort veel maar is niet egoïstisch en omdat hij zo vaak beslissend is voor zijn ploeg. Bas van harte gefeliciteerd!

Iedereen bedankt voor het stemmen. En Alex, Mirre en Bas: Nogmaals gefeliciteerd!