Bierproeverij met De Schutters

De Schutters zijn 2017 goed begonnen, met net als voorgaande jaren een bierproeverij. Dit jaar in Stadsbrouwerij Middelburg.

Voorafgaand aan de proeverij eerst een hapje gegeten bij “De Tamboer”, het restaurant van (af en toe) spelend lid van VVO Robert Felius.

Na een heerlijke maaltijd en een kleine warming-up van wat ‘gewone’ biertjes, raakte het tijd voor de proeverij.
Dus op naar Stadbrouwerij Middelburg.

In de stadsbrouwerij werden we ontvangen met een volle blonde: Madame Babette.

Babette is een heerlijk zelf gebrouwen blond biertje met 7% alcohol.
Na een aantal glaasjes Babette kon de proeverij beginnen.

Eerst een uitleg over hoe de brouwerij tot stand is gekomen, het brouwproces en de mogelijke bieren die ze konden brouwen.
Daarna keerden we weer terug naar het proeflokaal. Erg leuk om te horen hoe alles werkt, hoe de recepten tot stand komen en wat de filosofie is van deze brouwer.
Toen raakte het toch wel tijd voor het hoofdevenement: het proeven van de in-eigen-huis gebrouwen bieren zoals “Bier van ier”, “Middelburg 800” (met peper, gember en koriander) en “Hosternokke Tank 5”. Drie heel verschillende bieren, met uitleg en een hapje erbij.

Tot slot nog een drankje naar keuze namens De Schutters en de proeverij was afgelopen. De avond was nog lang niet op z’n einde, maar de proeverij in de brouwerij was gedaan.
Namens De Schutters bedanken wij de deelnemers voor een erg gezellige avond. Volgend jaar gaan we weer zo’n avond inplannen!

De deelnemers op hun beurt bedanken de Schutters voor de geweldige bier-avond, met name Kees, Jos en Remko bedankt!

Dit jaarlijkse uitje is alleen voor leden van De Schutters.
Nog geen lid en wil jij volgend jaar ook mee, meld je dan nu aan en stuur een mailtje naar deschutters@zeelandnet.nl
Niet alleen steun je hiermee onze voetbalclub, maar je krijgt ook korting op allerlei acties in samenwerking met de AC.