SVO/DKS'17 MO17 - VVO/Domburg MO17 (0-0)

Vrijdagnacht spookt het in Oostkapelle. Nee nog geen Halloween maar wind, regen en hagel teistert ons dorp gedurende de nacht. Toen het eindelijk licht werd stond de tuin blank en werd op Duinhelm alles voor de jeugd afgelast.  Tijdens een belletje naar Koewacht  wordt er verteld dat de velden er als een biljardlaken bij liggen en dat er amper regen gevallen is. Op naar Koewacht dus!

En ja, na een uur naar het zuiden gereden te hebben zien we al dat het weer beter is. De zware regenwolken boven Walcheren zie je hier niet. Een lichte sluierbewolking met zelfs een zonnestraal er doorheen. Zo zie je maar: Hoe verder naar het zuiden, hoe beter het weer. Immers we zitten in Koewacht tegen de Belgische grens aan en dus maar een uur weg van Frankrijk.

Snel omkleden dan maar. Onze kleedkamer is nog niet vrij maar dankzij vasthoudend optreden van Mirre schieten de overgebleven pupillen rap naar buiten. Onze tegenstander van vandaag is een combinatieteam en we weten alleen maar dat ze weinig doelpunten tegen krijgen. Redelijk gewaagd aan elkaar denken we.

Dat we gelijkwaardig aan elkaar zijn blijkt al snel in de wedstrijd. Onze tegenstander beschikt over snelle verdedigers, middenvelders en ook de keeper voetbalt goed mee. Helaas hebben wij deze zaterdag niet de explosiviteit die we vorige week wel tegen Vlissingen hadden. Een drukke SE week met een matige trainingsopkomst heeft zijn weerslag op de collectieve prestatie. Maar ook de credits aan onze tegenstanders. De meiden zitten er kort op en halen de angel uit onze snelle aanvalsspel door een goed meevoetballende keeper. De eerste helft wordt er niet gescoord en zo gaan we met 0-0 rusten.

De tweede helft hetzelfde spelbeeld. De wedstrijd wordt grotendeels op het middenveld gestreden. Achterin komen we eigenlijk niet echt in de problemen en we krijgen wel wat mogelijkheden. Zo komt Britt alleen voor de keeper maar weet niet te scoren. De laatste 10 minuten schuift Mirre door naar voren om als extra aanvaller te proberen om een doelpunt te forceren. Onze tegenstander is hier even van slag en we duiken hierdoor een paar keer op voor de keeper. Helaas voor ons scoren we geen doelpunt deze wedstrijd. Tessa houdt voor de derde keer de 0 in deze competitie.

De eindstand blijft dus 0-0. Zo reizen we weer terug naar Oostkapelle en met een aantal meiden ’s avonds naar Domburg om in ons tweede clubhuis bij VV Domburg saté en mossels te gaan eten. En hebben we daar misschien een nieuw lid gescout? We zijn benieuwd.

Volgende week geen competitie wedstrijd maar een oefenwedstrijd tegen Kloetinge MO17-2.