VVO/DOMBURG MO17 - GRAUW MO17

Drie fouten, drie doelpunten tegen. Logisch, want een doelpunt tegen is altijd het resultaat van een fout of een serie van fouten. Maar onze fouten van vanmiddag zijn van dien aard dat ze gelijk afgestraft kunnen worden. En we beginnen zo goed. Vanaf de eerste minuut zetten we de meiden van Grauw onder druk. Binnen 5 minuten een flitsende aanval gevolgd door een strakke voorzet van Sarah. Inge komt net een teenlengte te kort om de bal binnen te tikken. En Inge is de kleinste niet he. Jammer, jammer.

We houden de druk vast, winnen onze duels en komen nog een paar keer dicht bij het doel van de tegenstander. Maar zo scherp we in de duels zijn, zo ondaadkrachtig zijn we als we de keepster van Grauw in het vizier krijgen. Ook bij onze hoekschoppen zijn we te passief zodat er te weinig gevaar gesticht wordt. Vrije trappen worden niet tussen de doelpalen geschoten maar verdwijnen naast of over het doel.

En ja, die meiden van Grauw komen ook niet dat hele eind naar Oostkapelle gereden om zo maar te gaan verliezen. Dus ze stropen de mouwen op en beginnen met combineren. Hun voorhoedespeelsters zijn echt heel snel maar we kunnen de aanvallen goed onschadelijk maken.

En dan helaas voor ons, de eerste fout. We proberen via Tessa op te bouwen. De meiden van Grauw zetten druk en we raken de bal in de hoek van onze 16 meter kwijt. Tessa uit positie en een buitenkansje voor de voorhoedespeelsters van Grauw. Zo staan we 1-0 achter. Balen, maar zoals we al vaker hebben aangegeven: Probeer op te bouwen, ook al gaat het een keertje fout.

We moeten ook vandaag weer op zoek naar de gelijkmaker. Mirre schuift wat door en we krijgen een clash op het middenveld met aan beide kanten crosspasses naar de spitsen. Wordt er niet door ons een aanval gelanceerd dan is het Grauw wat richting ons doel op stoomt. En als Tessa een schot stopt dan zijn we niet alert genoeg om de rebound er uit te halen zodat ook de 0-2 binnen getikt kan worden. Nog meer balen want sneller handelen kan dit voorkomen.

Met een 0-2 ruststand de kleedkamer opzoeken. Met 13 meiden in een kleedkamer en dan een indringende stilte waar normaal gezien het een gekakel van jewelste is. Gek genoeg is er besef dat we beter spelen als vorige week tegen Grauw en toen stond het ‘maar’ 1-1 met rust.

De tweede helft proberen we de draad weer op te pakken en krijgen meer grip op de dames van Grauw. Maar aan de andere kant zijn de uitbraken van die meiden levensgevaarlijk. Het kan toch niet uitblijven? We moeten toch een keer de aansluitingstreffer kunnen scoren?

En ja, dan een prachtige aanval over meerdere schijven met het slotakkoord voor Arianne. Beheerst schiet ze de bal naast de keeper. 1-2! Even later nog een schot op de paal voor ons. Maar helaas, 10 minuten voor tijd dekken we verkeerd en kan een spits van Grauw doorlopen en Tessa verschalken. Zo wordt onze derde en laatste fout afgestraft.

Jammer want we spelen helemaal niet slecht en met maar een paar procent meer scherpte kunnen we waarschijnlijk doelpunten scoren en minder tegen krijgen.

Zo gaan de speelsters van deze sympathieke tegenstander met drie punten in de tas terug naar de overkant. Maar niet voordat er sjaals gewisseld zijn en (door hun) is geproost op de overwinning.

Woensdagavond al weer de volgende wedstrijd tegen Kloetinge M017 thuis.