VVO/DOMBURG MO17 - VV DE MEEUWEN MO17

Vandaag al weer wedstrijd nummer 11 van de 14 voorjaarscompetitie wedstrijden, de thuiswedstrijd tegen een niet compleet Meeuwen MO17. ’s Morgens hebben we al een paar flinke hagelbuien zien vallen. Hopelijk blijft ons dat vanmiddag bespaard.

Vandaag is Mirre er niet bij, zij test haar amazone kwaliteiten tijdens een ringrij wedstrijd in Hrieps. Aangezien haar directe tegenstandster van de Meeuwen MO17 aan dezelfde ringrij wedstrijd deelneemt is dat voor ons geen probleem. Maud neemt graag haar plekje in zodat we vandaag maar liefst 14 speelsters beschikbaar hebben.

Zoals gezegd, de Meeuwen niet compleet. Blessures en afzeggingen noodzaken hun coaches om speelsters mee te nemen die bij de JO13G mee voetballen.

Over de eerste helft valt weinig te vertellen. Deze helft is heel erg rommelig en er zijn kansen voor beide teams. Wij hebben gewoon te veel balverlies en zijn veel te onrustig waardoor we veel extra meters moeten maken om onze fouten te corrigeren. Daardoor verspelen we onnodig veel energie. Ook de speelsters van de Meeuwen hebben regelmatig balverlies en daarom wordt het voor beide teams een zware wedstrijd.

In de rust wat omzettingen gedaan en in de tweede helft gaat het mede daardoor al wat beter voor ons. Het blijft wel oppassen voor de fysiek sterke linksbuiten maar Iris staat haar mannetje en verzet bergen werk. Ook aan onze linkerkant moet Simone aan de bak om de boel achterin dicht te houden. We gaan wat beter combineren en na een kwartier in de tweede helft levert dit een doelpunt voor ons op. Sarah wordt strak aangespeelt en komt één op één met de keepster te staan. Gelukkig doet ze precies wat ze moet doen, de bal naast de keepster in het doel schuiven!

Een voorsprong voor ons. Aangezien we vaker voor hebben gestaan en alsnog de voorsprong weggaven is het nu zaak om scherp te blijven. En dat doen we ook. Er wordt door de Meeuwen een overtreding gemaakt en onze eigen Messie, Arianne gaat achter de bal staan. Oké ze heeft iets minder techniek als Messie maar ze is more handsome en ook nog eens een stuk langer. Arianne neemt een aanloopje en schiet de bal achter de keepster van de Meeuwen. Alerte coach Roos heeft het opgenomen en het doelpunt is terug te vinden op Instagram

Gelukkig voor ons houden we de 2-0 voorsprong vast en hebben we dankzij een tomeloze inzet weer eens een keertje gewonnen. En oh ja, het heeft gelukkig ook niet meer geregend of gehageld.

De komende weken is het examentijd en wij wensen alle examenkandidaten veel succes! Volgende week gaan we op bezoek bij VV Terneuzen. Leerboeken kunnen gewoon mee de auto’s in!