VV TERNEUZEN MO17 - VVO/DOMBURG MO17

Op deze mooie zaterdagmorgen mogen we op bezoek bij de meiden van VV Terneuzen MO17. Voor de derde keer al dit seizoen, maar voor de eerste keer uit. De afgelopen twee wedstrijden waren we behoorlijk gelijkwaardig aan elkaar dus ze zijn benieuwd hoe we het er deze zaterdag vanaf gaan brengen.

Tessa rijdt voor de allereerste keer zelf dus we hebben voor haar een toeristische route uitgestippeld met als kers op de taart een prachtige blik op “de andere kant” van de Westerschelde. Net een levend schilderij, jammer dat de rondweg het weids uitzicht al weer zo snel achter de dijk doet verdwijnen.

Eenmaal aangekomen zoeken we de kleedkamer op en beginnen we aan de warming-up onder een lekker zonnetje.  Coach Roos is er niet bij, zij is cultuur aan het snuiven op een weiland in Grijpskerke. Voor de rest zijn we helemaal compleet en dat is een groot compliment waard. Zo aan het einde van het seizoen is het heerlijk voor jullie coaches dat een ieder blessurevrij en vol overgave dit seizen voetbalt!

Onze tegenstander van vandaag heeft net zoals Meeuwen afgelopen zaterdag wel te kampen met structurele personeelsproblemen en dat is te merken in de wedstrijd.

Daar waar wij vorige wedstrijden tegen de meiden van Terneuzen met veel strijd en inzet de snelle aanvalsgolven moesten afstoppen, hebben wij deze zaterdag meer controle over de wedstrijd.
Gelukkig zit er bij ons meer voetbal in als afgelopen zaterdag en daarom kunnen wij al wat speldenprikjes uitdelen. Natuurlijk proberen de meiden van Terneuzen ook aan te vallen en krijgen ook een paar goede kansen maar achterin kunnen we goed stand houden.

Het is Sarah die de score opent met haar klassieke handelsmerk, het schot met rechts vanaf de zijkant over de keeper heen. Nee, geen voorzet maar gewoon een mooie droge knal!
We krijgen nog een paar goede mogelijkheden om de score te verdubbelen maar dat doen we niet. De laatste fase van de eerste helft moeten we nog oppassen want Terneuzen zet nog extra druk in een verwoede poging om een gelijkmaker te forceren.

De tweede helft geeft hetzelfde spelbeeld als de eerste helft. We zijn iets beter maar moeten ook oppassen voor tegenstoten. Na 20 minuten in de tweede helft geeft Sarah een strakke voorzet op Inge. Zij mist net de bal maar Nannah staat er ook nog! Zij schiet de bal direct in het doel. Een 2-0 voorsprong!  Dat is lekker voor ons. Vlak voor tijd scoort onze nieuwe aanwinst Fithawit ook nog haar eerste doelpunt zodat wij deze wedstrijd weten te winnen.

Helaas voor Terneuzen komen zij deze zaterdag kracht te kort om het ons net zo lastig te maken als afgelopen wedstrijden. Met drie punten op zak verlaten wij het voetbalveld en rijden we weer langs de Westerschelde naar huis.

Volgende week spelen we thuis tegen R.C.S. MO17 en gaan we kijken of we nog een keer drie punten aan ons totaal kunnen toevoegen.