SV APOLLO '69 MO19 - VVO/DOMBURG MO19 (3-1)

SV APOLLO '69 MO19 - VVO/DOMBURG MO19  (3-1)

Kleine meisjes worden groot. Zelfs zo groot dat ze inmiddels zelfstandig een auto mogen besturen. Vandaag dus geen ouders achter het stuur maar louter speelsters van de MO19 en één enkele coach toeren richting ’s Gravenpolder. Na aankomst bij SV Apollo sta je dan als vader/coach beetje onwennig in je eentje in de kantine te wachten tot iedereen omgekleed is.

Gelukkig komt voetbalvader Marco iets later ook aan. Als warming-up voor het vlaggen heeft hij de afstand Oostkapelle – ’s Gravenpolder op de racefiets afgelegd. Kwestie van het vlaggen serieus nemen. Legt hij de lat voor de andere vaders/vlaggers niet te hoog? We gaan het zien in deze najaarscompetitie.

Vlak voor de wedstrijd komt nog een auto met de vaste, hardcore fans aan getoeterd en ook bespeuren we weer de aanwezigheid van de opa en oma van onze voetballende zussen. Top!

De wedstrijd begint en het valt op dat onze snellere speelsters niet sneller zijn dan de snellere speelsters van onze tegenstander. Bovendien heeft onze tegenstander meer snellere speelsters dan wij hebben en zij maken hier handig gebruik van. We krijgen een doelpunt tegen op een manier waar wij normaal gezien patent op hebben. Een schot wat met een beetje geluk over de keeper heen dwarrelt. Zelf krijgen we niet echt uitgespeelde kansen en krijgen nog een doelpunt tegen. Ruststand 2-0.

Na rust proberen we wel druk te zetten maar het lukt niet om een doelpunt te maken. Als onze tegenstander via een snelle en goede counter de 3-0 maakt zetten we onze snelle Sarah op hun snelle opkomende middenvelder zodat het countergevaar ingedamd wordt. Anouk posteert zich zelf voorin als breekijzer en weet zelfs te scoren. Het eerst echte schot wat naast de keeper geplaatst wordt zit er dan ook gelijk in. 3-1.

Tessa staat een puike partij te keepen want een paar keer blijft ze knap een opstomende aanvaller in een één tegen één duel de baas.

We hebben zijn allen hard gewerkt maar we we hebben nog niet het goede niveau van voor de zomerstop te pakken. Als we meer de duels durven ingaan en rustiger blijven als de bal aan de voet is dan gaan we zeker stappen maken. Zaterdag een nieuwe kans in een ‘derby’ tegen de meiden van Serooskerke/Veere M019.

Meer foto's zijn hier te vinden