VVO/DOMBURG MO19 - SEROOS/VEERE MO19 (6-3)

VVO/DOMBURG MO19 - SEROOS/VEERE MO19   (6-3)

Vandaag de MO19 derby van Walcheren Noord, misschien wel de MO19 derby van de gemeente Veere. VVO/Domburg MO19 tegen Serooskerke/Veere MO19. (Voor het gemak vanaf nu Seroos in het verslag) Een wedstrijd die we natuurlijk graag willen winnen maar dat geldt ook voor de meiden van Seroos. Want de meiden zien elkaar op school, op straat en komen elkaar zelfs in familieverband tegen. Altijd leuk om elkaar te ontmoeten met een overwinning op zak.

En dan zijn we ook nog eens super compleet. De tweede helft hebben we zelfs drie wissels op de bank. Aangezien Anouk wat later is begint debutante Lisa als laatste vrouw aan deze wedstrijd. Mirre zetten we in de spits en oh lala: Mirre “is on fire” vandaag.

Nadat de laatste hoosbui weggewaaid is mogen wij op een winderig sportpark Oosterloo aan de wedstrijd beginnen. Beide teams strijden met een flinke dosis vechtlust en nemen het publiek en coaches mee in het gepassioneerde spel. Fysiek is Seroos ons de baas maar wij hebben een aantal speelsters die vandaag zo glad als een aal zijn en door hun defensie weten te glippen. Met name Mirre is een plaag voor de verdedigsters en flitst een paar keer op de keeper af dankzij goed geplaatste ballen van achteruit.

Uit een aanval weet zij te scoren. Moegestreden wisselt zij met Arianne van positie en even later weet ook Arianne te scoren. 2-0! Doet Seroos dan niets? Nou zeker wel. Zij krijgen zeker net zo veel kansen als wij maar ze zijn niet gelukkig in het afwerken.  Er zijn hachelijke momenten voor ons doel maar hun aanvallers schieten naast of Tessa of een verdedigsters van ons kan net nog de bal wegtikken. We zijn dus tevreden als we met 2-0 de rust halen.

Na rust is het al snel de spits van Seroos die een fout in onze verdediging afstraft en de aansluitingstreffer scoort. Ze zetten veel druk en de gelijkmaker hangt in de lucht. Achter de defensie van Seroos ligt veel ruimte en Fitje maakt hier handig gebruik van. Ze scoort de 3-1! Niet snel daarna scoort Seroos weer de aansluitingstreffer 3-2. Weer zetten ze alles op alles om de gelijkmaker te scoren. En dan snelt Sarah de diepte in en via een verdedigster van Seroos scoren we de 4-2. Jonge jonge wat is het spannend. Seroos scoort weer de aansluitingstreffer, 4-3.  De hartslag van jullie coaches stijgt naar gevaarlijke hoogtes en als uitlaatklep steunen we jullie verbaal door deze lastige periode heen.

De defensie van Seroos wordt in deze fase een aantal keren getest door de opstomende Mirre en als ze er weer eens door de defensie heen glipt, scoort ze dankzij haar snelheid de 5-3.  Het blijft spannend in Tessa haar doelgebied. Aanvallen worden gepareerd, Seroos weet maar niet te scoren. Vlak voor tijd snelt Sarah door de defensie en zij stelt de mee gesnelde Julia in staat om de 6-3 binnen te tikken. Dit is tevens de eindstand. Een hele leuke wedstrijd voor alle meiden. Wij zijn de gelukkige winnaar maar het had bij wijze van spreken ook 6-6 kunnen zijn.

Jesse, bedankt voor het fluiten! Op naar volgende week. Uit tegen SKNWK met de tijdelijke coach Marco in de dug-out.