SKNWK MO19 - VVO/DOMBURG MO19 (2-6)

SKNWK MO19 - VVO/DOMBURG MO19  (2-6)

Op de vroege zaterdagochtend vertrekken we weer eens 8 minuten te laat bij gebrek aan een stipte coach. Kees en Roos zijn vandaag helaas niet aanwezig. Kees veel succes op de fiets en Roos veel plezier tussen de luiers. Gelukkig hebben we vandaag de enthousiaste vader van Tessa aan onze zijde en Marco zal vandaag de coaching op zich nemen.

Hoewel we nog steeds aan het na genieten zijn van de winst op Serooskerke vorige week (6-3) moeten we ons vandaag weer focussen op onze nieuwe tegenstander SKNWK. Op weg naar Nieuwerkerk komen we er na heel wat gecompliceerde calculaties achter dat we theoretisch 9-0 zouden kunnen winnen, ik ben benieuwd. We hebben vandaag 12 ‘fitte’ speelsters tot onze beschikking. Nina is vandaag aan het werken en ikzelf ben deze week geblesseerd geraakt. Dat dit tijdens het feesten was laten we maar in het midden. Nadat de opstelling van deze week is aangekondigd beginnen onze dames aan de warming up. Zoals vaak op de zaterdag ochtend begint dit wat moeizaam maar na een goeie 15 minuten ziet het er weer overtuigend uit!

De wedstrijd is begonnen en onze meiden gaan er hard tegenaan! Hoewel het er nog wat rommelig uitziet weet Mirre er uit te komen en scoort de 0-1. De aanvoerster van SKNWK raakt geblesseerd en moet wisselen, erg vervelend maar voor ons natuurlijk een voordeel. Arianne schiet vanaf 25 meter op de goal en de bal komt op de paal, hierna tikt Mirre hem erin! 0-2 en dit na nog geen 10 minuten. En ja hoor in de 13 minuut is de 0-3 is ook binnen. Weer is het Mirre die hem dit keer vanaf de 16 over de keeper heen wipt! Het is achterin even rommelig en vlak na de 0-3 wordt dan ook de 1-3 gemaakt. Jammer we moeten ze niet gaan onderschatten!

Er komt weer een gevaarlijke actie van SKNWK. Gelukkig hebben wij onze Tessa altijd nog die de 2e goal voorkomt! Na 20 minuten heeft Juul nog een mooie bal die helaas net overgaat. Na 30 minuten spelen geeft Mirre een mooie bal op Saartje die hem tegen de paal schiet. Mirre loopt goed door en tikt hem binnen, mooie goal! Na een mooie voorzet van Arie tikt Mirre hem er weer in, het is 1-5. Juul loopt goed in en scoort vanaf randje 16. 1-6 nu en we gaan de rust in!

Na een paar aanmoedigende woorden van onze inval coach gaan we er weer vol tegenaan. Na een rommelig begin is het na 20 minuutjes dan toch 2-6. De tweede helft had Oostkapelle het pittig en ging het allemaal net niet zo als we het zouden willen. We hebben een paar kansjes gehad maar deze gingen er niet in. Na 45 minuten klinkt gelukkig het fluitsignaal! Ondanks de chaotische tweede helft hebben we toch weer een overwinning te pakken. Ik ben trots op jullie! Eindstand: 2-6

De eerstvolgende keer komt VCK bij ons op bezoek. Hopelijk spelen we dan de hele wedstrijd zo fel en sterk als eerste 45 minuten vandaag en pakken we wederom 3 punten!

(Naam van de verslaggever bekend bij de leiding)