VVO/DOMBURG MO19 - V.C.K. MO19 (2-3)

VVO/DOMBURG MO19  - V.C.K. MO19   (2-3)

Bloed, zweet en tranen. Een nummer van Nederlands beste volkszanger. Helaas kan hij het niet meer live voor ons zingen want dit nummer was vandaag op ons lijf geschreven.

De wedstrijd van vandaag is kort samen te vatten in “De wedstrijd van de gemiste kansen”. Wat hebben we een kansen gehad en wat zijn we dan slordig in de afwerking. Tot teleurstelling van jullie coaches en publiek hebben we zeker vijf, zes of misschien wel zeven riante scoringskansen om zeep geholpen. Op het beslissende moment wordt er slap geschoten of juist wel onnodig geschoten in plaats van met de bal de zestien in te lopen. Wat we wel zagen is dat de ingeleende keepster van V.C.K. een puike partij stond te keepen. Dat moeten we haar zeker na geven.

De eerste helft hebben we vol wind mee maar de eerste twintig minuten profiteren we hier absoluut niet van. We laten ons aftroeven door een feller V.C.K. Misschien heeft het te maken dat een aantal speelsters van ons de vrijdagavond naadloos over laten gaan in de vroege zaterdagmorgen? Dat zou zo maar kunnen natuurlijk. Je zou nog bijna gaan denken aan een verplichte avondklok.

Als het dan eindelijk bij ons gaat lopen dan scoren we zo maar twee keer en laten we een paar riante mogelijkheden onbenut zodat we “slechts” met 2-0 gaan rusten.

In de rust waarschuwen we voor de tegenwind. En ja, na rust worden we naar achteren gedrukt maar is er feitelijk niets aan de hand. Totdat de Koudekerkse Messie aan een rush begint, zeker de helft van ons team omspeelt en de bal achter Tessa prikt. Werelddoelpunt, helaas tegen ons. Daarna wordt V.C.K. sterker en sterker en prikt hun lokale Messi nog een bal achter Tessa, 2-2. Een beetje Christian Ronaldo tegen Ajax, als zij mee doet tegen Oostkapelle dan weet je dat ze gaat scoren. Nog niets aan de hand want wij krijgen de ene na de andere mogelijkheid. Als we dan ook nog eens met 2-3 achter komen en de kansen er niet inschieten dan gaan we beseffen dat het vanmiddag erg lastig wordt.

De laatste 10 minuten zetten we maximaal druk. We wisselen offensief en zelfs Tessa gaat mee met corners maar helaas weten we niet meer te scoren en verliezen we zo geheel terecht deze intense pot voetbal. Het heeft ons bloed en zweet gekost en na afloop waren daar de spreekwoordelijk tranen.

Jammer maar helaas. Het was vandaag geen schooldag maar we hebben hopelijk wel wat bijgeleerd. De eerstvolgende vrijdag gaat om 23.00 uur de avondklok in!

Meer foto's zijn hier te vinden.