VVO/DOMBURG MO19 - VV ARNEMUIDEN MO19 (2-1)

VVO/DOMBURG MO19  - VV ARNEMUIDEN MO19 (2-1)

Vandaag op het sportcomplex in Domburg de wedstrijd tegen een voor ons bekende tegenstander, de meiden van Arnemuiden MO19. Deze zaterdag is gelijk de afscheidswedstrijd van Nannah. Zij heeft deze week na rijp beraad aangegeven dat ze wil gaan stoppen met voetballen. Jammer maar wel goed en dapper dat je zelf aangeeft dat je passie niet meer bij het voetbal ligt. We spreken tijdens de voorbespreking af dat we deze wedstrijd winnend af proberen te sluiten om Nannah met een goed gevoel richting Oostkapelle te sturen.

Het valt op dat Lisa vandaag een heuse fanclub van enthousiaste familieleden heeft meegenomen. Zelfs een kartonnen spandoek wordt open gevouwen om Lisa en de overige meiden aan te moedigen!  Dit belooft wat voor het komende seizoen.

We beginnen aan de wedstrijd en ondanks alle goede bedoelingen is het Arnemuiden wat gewoon beter en feller is. Zij komen geheel verdient op voorsprong dankzij een prachtige aanval. Tussentijds is Indira uitgevallen met hamstringproblemen. Jammer. Volgende week even rust pakken en naar laten kijken!

Mirre scoort de gelijkmaker maar Arnemuiden blijft gevaarlijk. Een paar keer komen de aanvalsters gevaarlijk dicht bij ons doel maar Tessa en de paal voorkomen op miraculeuze wijze een achterstand. We gaan met 1-1 rusten. Met die tussenstand zijn we zeker tevreden.

De tweede helft gaan we beter combineren en krijgen we meer grip op onze tegenstander. We scoren de 2-1 en de 3-1 hangt eigenlijk ook in de lucht. Maar de bal wil er niet in. Ondertussen moeten we waken voor de counters van Arnemuiden. De tijd verstrijkt, het einde van de wedstrijd nadert en de scheidsrechter kijkt al op zijn horloge. De laatste seconden krijgt Arnemuiden echt een dot van een kans om de gelijkmaker te scoren maar zelfs na 2 schoten richting doel en mede dankzij een fabelachtige redding van Tessa gaat de bal er niet in. Dan het eindsignaal tot opluchting van jullie leiders en toeschouwers.

Weer zo’n wedstrijd waarin we de gelukkigste zijn en door veel strijd en inzet een overwinning boeken. Maar een gelijkspel had ook zeker op zijn plaats geweest.

Volgende week vrij en dan komen we in het laatste blok de bovenste ploegen tegen.

Marco bedankt voor het vlaggen!

Meer foto's zijn hier te vinden