VVO/DOMBURG MO19 - MZC'11 MO19 (5-1)

VVO/DOMBURG MO19  - MZC'11 MO19  (5-1)

Niet alles draait om voetbal binnen de MO19. Er zijn ook nog belangrijke bijzaken zoals bijvoorbeeld muziek. Deze week werd deze bijzaak hoofdzaak en afgelopen donderdag was daar de climax. De voorverkoop voor CAS2020 startte. Als leeuwinnen beten de meiden zich vast in de kaartverkoop en gelukkig konden er kaarten worden gekocht zodat een groot deel van ons team donderdag 25 juni de brouwersdam onveilig gaat maken.

Werd er ook nog gevoetbald. Jazeker! Met Maud die ons kwam versterken speelden we tegen MZC’11 MO19. Want Mirre was afwezig en Lisa, Sarah en Julia waren herstellend van fysieke ongemakken.

Het werd een leuke wedstrijd waarbij wij eigenlijk best goed voetbalden. Maud staat in de spits ter vervanging van Mirre en zij scoort na 20 minuten de openingstreffer. We wisselen en hierdoor gaat Anouk van laatste vrouw naar links buiten toe. Beetje mopperend dat wel want links dat is toch niet rechts. En dat linkerbeen gebruik je toch nooit, alleen om te lopen. Een paar minuten later scoort Anouk de 2-0! Met haar rechterbeen, dat wel natuurlijk. Wij scoren weer maar helaas in het verkeerde doel zodat MZC’11 de aansluitingstreffer scoort. Het is bijna 5 december dus een cadeau weggeven is altijd leuk. Vlak voor rust scoort Anouk weer vanaf links zodat we met 3-1 gaan rusten.

De tweede helft blijven we de betere ploeg en lopen we dankzij doelpunten van Sarah en Britt uit naar een 5-1 voorsprong. Tijdens de tweede helft vallen een paar dingen op. Als eerste heeft Nina een hele week spinazie gegeten want ze is gewoon niet af te stoppen vandaag. Zij overklast als linksback haar tegenstandsters en gaat zelfs in de Messi-style slalommend het 16 meter gebied van de tegenpartij in.

Het tweede wat opvalt zijn de ingooi acties van onze nieuwe powergirl Iris. Volgens onze korte analyse in de dug-out moet Iris haast wel een work-out programma volgen want hoe ver zij ineens kan ingooien? En zelfs ook nog eens goed in de loop zodat we na vandaag een nieuw aanvalswapen er bij hebben. Als derde is daar Anouk die met haar niet te gebruiken linkerbeen als linksbuiten haar rechterbeen kan gebruiken om doelpuntjes mee te scoren. Tot slot hebben we Arie de stofzuiger nog die wekelijks de meest gevaarlijke tegenstanders aanpakt. Met haar uitschuifbenen is zij een plaag voor iedere spits. En krijgt ze een beetje ruimte dan snelt ze ook mee naar voren.

Voor onze tegenstander loopt de middag wat minder goed af want twee speelsters van hun moeten na contact met onze speelsters vroegtijdig het veld verlaten zodat zij met 10 meiden de wedstrijd eindigen.

Wij zijn blij met de drie punten want de komende twee wedstrijden spelen we tegen de nummer één en nummer twee in onze poule. Deze teams hebben bijna alle wedstrijden met bizar grote uitslagen gewonnen dus we zijn op onze hoede.

Maud bedankt voor het meespelen!