Speech Nieuwjaarsreceptie 2017 Supportersvereniging De Schutters

Speler/Speelster van het Jaar 2016/2017
Er is weer volop gestemd door de leden van De Schutters tijdens de eerste stemronde. Het is goed te zien dat de standaardteams van de VVO aan het verjongen zijn. De tussentijdse koppositie bij Speelster van het Jaar wordt ingenomen door Muriël Marijs, terwijl bij de Speler van het Jaar de naam van Sjoerd Verhulst bovenaan prijkt. Muriël werd vorig seizoen geprezen als een aanstormend talent, terwijl ze dit jaar vaak geroemd wordt als een zelfverzekerde leidster binnen de lijnen. De jonge Sjoerd wordt naast zijn voetbalkwaliteiten ook genoemd om zijn inzet voor de VVO op allerlei ander gebied. Geweldig dat de stemmers dergelijke argumenten ook aangeven, zijn we best wel trots op. Juist argumentatie gaat straks een rol spelen bij de definitieve uitslag, want een aantal speelsters/spelers staan qua punten ex aequo op een bepaalde plek.

Tussenstand Speelster van het Jaar: 1. Muriël Marijs, 2. Amy Hiemstra, 3. Andrea Oberhollenzer, 4. Katja Wattel, 5. Elianne Touw.
Tussenstand Speler van het Jaar:1. Sjoerd Verhulst, 2. Jochem Hazelaar, 3. Robbie de Nooyer, 4. Arjen Pattenier, 5. Thijs Verduijn.

Topscorer 2016/2017
Deze lijst wordt momenteel aangevoerd door Harold Vermeulen met 15 doelpunten, met Jarno Poortvliet (11) en Maarten van Maldegem (9) in de achtervolging. Harold heeft slechts in één wedstrijd waarin hij voetbalde niet gescoord. Verder staan er 14 personen op de 34e plek . De desbetreffende pagina op de VVO-site wordt door velen bezocht!

André’s Rad
Bij elke thuiswedstrijd van VVO Heren 1 is het de bedoeling dat we als De Schutters André’s Rad draaien. Vorig jaar is dit om reden van minder publiek en het niet makkelijk kunnen verkopen van de loten niet doorgegaan. Dit is door een flink aantal leden als een gemis ervaren. We zullen dit jaar altijd het rad draaien, dus hierbij vraag ik begrip als dit wellicht enige irritatie oplevert. Opbrengst komt volledig ten goede aan de VVO, jouw club!

Lidmaatschap
Helaas zijn er nog bekenden binnen de VVO die geen lid zijn van De Schutters, voor minimaal € 7,50 per jaar heb je dit geregeld! Verder zijn er ondanks de 1e herinnering een 40-tal leden van De Schutters die de contributie nog niet hebben betaald. Ik neem aan dat dit van het weekend geregeld wordt …
Ter ondersteuning van de ‘noodzaak’ van het lidmaatschap wordt het lach- en traanfonds van De Schutters aangehaald.

Aandacht enkele activiteiten
Vrijdag 20 januari is er een bierproeverij voor leden van De Schutters bij Stadsbrouwerij Middelburg, tegen een gereduceerd tarief van € 12,50 (opgeven kan nog bij Kees Capelle).
Op zaterdag 28 januari organiseert De Schutters i.s.m. het bestuur van de VVO voor alle supporters een busreis naar de uitwedstrijd van VVO Heren 1 tegen Prinsenland (Dinteloord). Er zijn geen kosten aan verbonden! Opgave bij Sjoerd Verhulst.
Tijdens het Joke Meerman Toernooi wordt er dit jaar gestreden om de Bram Maljaars Bokaal (latje trappen). Hou dit in de gaten en geef je vooraf op en niet tijdens het Joke Meerman Toernooi. Over mogelijke andere activiteiten hoor je later meer.

Cadeau VVO
Normaliter geeft De Schutters de VVO tijdens de Nieuwjaarsreceptie een cadeau. Dit jaar is er in overleg met de penningmeester/het bestuur van de VVO afgesproken bij een aantal zaken de helpende hand te bieden, dat niet wegneemt dat De Schutters actief blijft op elk door hen geschikt geacht moment.

Rest mij de overige bestuursleden Marianne Boone, Jos Staps, Aart Rotte, Remko Kruithof en Kees Capelle te bedanken voor hun inzet, zeker op die momenten dat ik niet beschikbaar was. Ik wens jullie allemaal, namens De Schutters, een heel mooi 2017 en blijf gezond!

Hans Burgs
Voorzitter Supportersvereniging De Schutters