Muriël Marijs en Sjoerd Verhulst vallen in de prijzen!

Wel werd er door de AC die dag (zaterdag 27 mei) een BBQ georganiseerd. Op die gezellige BBQ nam voorzitter Hans Burgs van Supportersvereniging De Schutters toch even het woord om bepaalde zaken wereldkundig te maken, zoals dat heet. Uiteraard aandacht voor zowel de Speler als de Speelster van het Jaar en de topscoorder van het seizoen, maar Hans begon met de mededeling dat de Latje Trap Competitie van De Schutters voortaan door het leven gaat als de strijd om de Bram Maljaars Bokaal.

Bram, één van de medeoprichters van De Schutters en oud-consul, willen we op die manier eren en bedanken dat hij aan de wieg heeft gestaan van de geboorte van de supportersvereniging. Vandaag de dag is Bram steevast aan de lijn te vinden als een VVO-supporter in hart en nieren! Uiteraard is er een echte bokaal voor de winnaar, maar de strijd om de Bram Maljaars Bokaal is net zoals het Joke Meerman Toernooi doorgeschoven naar het begin van volgend seizoen. Wel overhandigde Hans aan bestuurslid Ronald Mesu een wandschild dat opgehangen kan worden in de kantine, met daarop de winnaars van de Bram Maljaars Bokaal. De meeste doelpunten, maar liefst 28, zijn dit voetbalseizoen gemaakt door de op die dag afwezige Harold Vermeulen. Zijn naam is bijgeschreven op de Gerard Schipper Trofee en uiteraard is er voor hemzelf ook een mooi aandenken (wordt later met hem geregeld).

Muriël Marijs
De altijd goedlachse Muriël is gekozen als (voorlopig) de laatste Speelster van het Jaar, met maar liefst 42% van de stemmen. Zoals bekend stopt namelijk het Vrouwenvoetbal op Oostkapelle. Muriël mag voor de 2e keer haar naam bijschrijven op het wandschild. Muriël is vooral gekozen vanwege haar rol als aanvoerder binnen en buiten het veld, die er veel aan heeft gedaan om de dames bij elkaar te houden. Ook haar inzet binnen de vereniging wordt genoemd en geroemd. De nummers 2 en 3 waren Katja Wattel en Amy Hiemstra.

Sjoerd Verhulst
Er is vooral gestemd op jonge spelers. Met 40% van de stemmen heeft nieuwkomer Sjoerd Verhulst met grote afstand gewonnen (bij de heren nog nooit zo’n hoog percentage.) Zowel voor zijn sportieve prestaties, zijn scorend vermogen, zijn inzet, zijn beleving en zijn geel/blauw gevoel naast het veld.
Het zilver was er voor Jochem Hazelaar en het brons was er voor Robbie de Nooyer.

Alleen leden van De Schutters kunnen stemmen voor deze eretitel. Nog geen lid, maar zou je wel heeeeeel graag willen stemmen?
Mail dan naar deschutters@zeelandnet.nl   en wordt lid (voor ten minste € 7,50 per seizoen).
Fijne vakantie allemaal!