VVO/DOMBURG MO19 - FC de Westhoek MO19 (2-1)

VVO/DOMBURG MO19  - FC de Westhoek MO19 (2-1)

Na weken uit het raam naar buiten turen, kijkend naar grijze luchten, wapperende bomen en dagen van regen is daar eindelijk een zaterdag met een blauwe lucht en takken aan bomen die niet bewegen. Zo kunnen we na 30(!) dagen eindelijk weer eens een wedstrijd spelen. Het trainen was er wel bij ingeschoten. Geen trainingen in de voorjaarsvakantie en slechts  een training in de zaal. Voor de rest was het weer een grote spelbreker. Het tekort aan regen is in de afgelopen maand ruimschoots gecompenseerd want de velden waren keer op keer afgekeurd: Te nat.

En dan treffen we vandaag in Juul's  hometown een goede ploeg, de meiden van FC de Westhoek MO19. Vorig jaar twee keer tegen gespeeld en geen een keer gewonnen. We zullen dus de hele wedstrijd er volle bak tegen aan moeten. Omdat we hun snelle meiden willen afstoppen nu eens geen 4-3-3 opstelling maar een 4-4-2 opstelling met Sifra als extra middenvelder en Sarah en Mirre die met hun tweeën op snelheid een gat in hun defensie moeten slaan. We zijn met dertien meiden. Compleet maar niet geheel fit omdat het griepvirus deze week heeft toegeslagen.

We beginnen fel aan de wedstrijd en doen veel dingen goed. Het veld is hobbelig en daar hebben beide teams last van. Met veel werklust gaan we de duels in. Ook de meiden van FC de Westhoek gooien de beuk er in en krijgen kansen om de score te openen. Maar wat bij hun niet lukt gaat bij ons in de 12e minuut bijzonder goed. Sarah wordt langs de lijn weggestuurd en geeft een perfecte pass op Mirre. Een pass met de juiste snelheid en ook nog eens over de grond. Mirre neemt in de loop de bal aan en met haar snelheid kan zij  op de keeper afstormen. Koeltjes duwt ze de bal naast de keepster zodat we met 1-0 voor komen.

Helaas moet Arianne vlak daarna de strijd staken omdat ze toch nog te veel last heeft van griepverschijnselen. En als daarna Anouk om een wissel vraagt omdat haar enkel dubbel klapt zitten we ineens zonder wissels. Dus er wordt direct naar Maud gebeld die haar wedstrijd met de JO15G al gespeeld had en op haar fiets onderweg is naar huis. Snel draait zij om en flitst terug naar sportpark Oosterloo.  Gelukkig maar want Sifra is ook duizelig, zo veel meters moet zij al afleggen.
Onze tegenstandsters doen er een schepje bovenop en als team moeten we veel meters maken om FC de Westhoek van het scoren te houden. Met de jonkies in het veld en de routiniers op de bank moeten we helaas een doelpunt weggeven zodat we met een gelijke stand gaan rusten.

In de rust de complimenten voor de getoonde werklust maar oppassen voor verval. Want meestal is onze tweede helft niet zo goed als onze eerste helft. We zien in de tweede helft dat het spel op en neer golft. Na een kwartier in de tweede helft scoort onze opgetrommelde Maud de 2-1! FC de Westhoek krijgt kansen om  gelijk  te maken  en  wij krijgen ook nog kansen maar scoren is voor beide teams lastig. Arianne, Sifra en Anouk zijn weer hersteld en kunnen weer deelnemen aan de wedstrijd. De fysieke strijd die beide teams leveren heeft als gevolg dat het spel regelmatig stil gelegd moet worden voor blessure- of krampbehandelingen. Vlak voordat de blessuretijd ten einde is behoed Tessa ons team met een katachtige reflex van een haast zeker tegendoelpunt. Wij krijgen nog twee mogelijkheden om de 3-1 te maken maar de scherpte is er af. Als de scheidsrechter affluit is er opluchting bij ons. Er is zwaar gestreden om de overwinning binnen te slepen. Complimenten voor iedereen. Een zeer spannende wedstrijd die beide kanten op kon.

Volgende week weer een pittige wedstrijd tegen de nummer twee van de competitie. Hopelijk kunnen we deze week twee keer trainen!