Schoondijke MO19 - VVO/DOMBURG MO19 (4-0)

Vandaag de wedstrijd uit naar Schoondijke. Voor de wat ouderen onder ons, het eerste plaatsje vroeger nadat je de boot afreed bij Breskens. Voor de meiden van de MO19 onbekend terrein waar inmiddels, tot onze verassing een vierbaansweg naar toe gelegd is. De reistijd valt hierdoor best wel mee en dus komen we ruim op tijd aan op het pittoreske sportcomplex in Schoondijke. We krijgen een bijzondere kleedkamer toegewezen.

Aan de voorzijde een smalle deur, een soort Pijpela. Maar dat blijkt slechts een soort gang te zijn uitmondend in een grote kleedkamer voorzien van een douchegebied in de vorm van een wasstraat. Prima vertoeven dus.

Onze tegenstander van vandaag heeft alle wedstrijden gewonnen en bovendien veel doelpunten gescoord en slechts twee doelpunten tegen gekregen. Winnen ze vandaag tegen ons dan zijn ze de officieuze kampioen van deze najaarscompetitie. Aan ons om iets defensiever als we gewend zijn en vooral scherp aan de wedstrijd te beginnen.

Nadat we een minuut stilte hebben gehad wegens het veel te jong overlijden van een vrijwilligster van Schoondijke beginnen we in opperste concentratie aan de wedstrijd. De eerste helft is Schoondijke weliswaar gevaarlijk voor ons doel maar Tessa en onze verdedigsters houden het doel  schoon. Er is wel wat kunst- en vliegwerk voor nodig maar dankzij een flinke portie inzet houden we stand. Sarah weet met haar snelheid een paar keer vanaf rechts op te stomen maar een goede eindpass ontbreekt zodat we de keepster van Schoondijke niet echt kunnen testen. De ruststand blijft 0-0 en daar zijn we gezien de ranglijst best tevreden mee.

De tweede helft verwachten we nog meer druk richting ons doel en dat gebeurd inderdaad. Schoondijke heeft een snelle middenvelder ingebracht en hierdoor moeten wij ook wat omzettingen doen. Na 20 minuten in de tweede helft scoort Schoondijke met een mooie kopbal de 1-0 en zes minuten later wordt al de 2-0 gescoord zodat de hoop op een goede afloop wegvloeit. Wij scoren ook, best een mooi doelpunt. Alleen in ons eigen doel zodat we op een 3-0 achterstand komen. En vlak voor tijd is de spits van Schoondijke alerter dan onze verdedigsters op een terugkomende bal van Tessa zodat zij de 4-0 binnen kan tikken.

Een terechte overwinning van de kampioensploeg. De eerste helft konden we mee voetballen met die meiden. Maar dat heeft te veel kracht gekost zodat we de tweede helft te kort komen om onze tegenstander van scoren af te houden. Laat staan zelf een doelpunt in het juiste doel te maken.

Zijn we ontevreden? Nee hoor, we hebben naar vermogen gespeeld en feliciteren die meiden en leiding van Schoondijke met het aanstaande kampioenschap. De minuut stilte voorafgaand aan de sportieve wedstrijd doet vandaag beseffen dat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan voetbal.

Aanstaande zaterdag spelen we om 14.30 uur op Domburg tegen Krabbendijke MO19, de andere topploeg in deze klasse. Dit is tevens de laatste wedstrijd van de najaarscompetitie. Kom allemaal de meiden aanmoedigen!