MZC'11 MO19 - VVO/DOMBURG MO19 (2-1)

De eerste wedstrijd in deze voorjaarscompetitie spelen we uit tegen de meiden van de MO19 van MZC’11. Helaas zonder onze steunpilaar Lisa achterin. Zij moet deze wedstrijd aan haar voorbij laten gaan wegens prive omstandigheden.

Met goede moed en de beste bedoelingen beginnen we aan de wedstrijd. We spelen op een onbeschut veld achteraan het sportcomplex en hierdoor blaast de wind de eerste helft  vol in onze ruggen. Onze tegenstandsters hebben heel veel moeite met de tegenwind. De keepster krijgt samen met haar verdedigster de bal maar mondjesmaat op onze helft. Een aantal keren wordt de bal direct bij ons ingeleverd maar tot verbazing van alles met een Oostkapellehart laten we zeker drie of vier riante kansen liggen om een doelpunt te maken. Uiteindelijk weet Sarah wel te profiteren van weer een fout in hun verdediging en zij schiet de 1-0 binnen.

Bij ons is het rommelig, de organisatie en passing klopt gewoon niet. Hierdoor stellen we MZC’11 in staat om te counteren en we komen goed weg als een schot op Tessa’s lat uiteen spat.  Met de kleinst mogelijke voorsprong gaan we rusten met het besef dat we meer hadden moeten scoren.

De tweede helft hebben we de wind vol tegen en is het strijdplan om Sarah en of Mirre in stelling te brengen in de counter.  Al snel na de rust wordt Mirre in stelling gebracht maar haar schot gaat helaas naast. MZC’11 wordt sterker en sterker. Weer een schot op de lat van Tessa en weer hebben we mazzel. Dan krijgt MZC’11 een vrije trap net voor onze zestien. Deze vrije trap wordt feilloos ingeschoten en dus isTessa kansloos. De gelijkmaker is een feit. Ons spel blijft rommelig en we kunnen maar niet de bal in de ploeg houden.  Wij krijgen kansen, MZC’11 krijgt kansen en zij weten vlak voor tijd nog een doelpunt te scoren zodat we uiteindelijk terecht met 2-1 verliezen.

Vandaag hadden we niet alleen MZC’11 als tegenstander maar we maakten het onszelf ook ontzettend moeilijk. Jammer maar hopelijk leren we hiervan en gaan we volgende week proberen om thuis in Oostkapelle wel drie punten te sprokkelen.

Foto's van onze wedstrijd zijn hier te vinden.