VVO/DOMBURG MO19 - SKNWK MO19 (9-0)

VVO/DOMBURG MO19  - SKNWK MO19 (9-0)

Vandaag de eerste thuiswedstrijd van de voorjaarscompetitie tegen de meiden van SKNWK MO19. De voortekenen zijn niet gunstig. Lisa raakt geblesseerd op de maandagtraining en Arianne wordt woensdag van haar scooter afgereden. Bovendien is Nina een weekendje weg dus heel erg rustig naar deze wedstrijd toeleven kunnen we niet. Maud is weer bereid om ons na haar eigen wedstrijd te helpen zodat we met twaalf enthousiaste meiden aan de wedstrijd kunnen beginnen. Gelukkig met twaalf meiden en niet met elf meiden want Arianne is dankzij haar berensterke conditie bijna helemaal hersteld van haar valpartij.

Onze tegenstanders van vandaag waren we voor de winterstop ook al tegen gekomen in onze najaarscompetitie en in Nieuwerkerk konden we met 6-2 winnen. Volgens de leiding van SKNWK was het twijfelachtig of ze door konden gaan na de winterstop want ze hadden na een paar afzeggingen en blessures te weinig speelsters over. Dankzij een intensieve campagne op onder meer social media kreeg het team er vier nieuwe speelsters bij en zodoende maken zij een nieuwe start.

Al snel wordt duidelijk dat wij beter op elkaar ingespeeld zijn. We zijn het betere team en met name Sarah is dankzij haar snelheid een plaag voor de verdedigsters van SKNWK. Via wel ingelichte bronnen was vernomen dat Sarah samen met nog enkele speelsters van de MO19 op vrijdagavond een compleet familiepak bitterballen naar binnen schoof. Wellicht is dit een vorm van legale doping? We zullen de frietpan nog eens aanzetten op vrijdagavond om dit met het hele team te testen.

Al na acht minuten schiet Sarah op prachtige wijze de 1-0 binnen. Nadat ze nog een keer de lat raakt scoort ze op aangeven van Julia ook de 2-0. Juul denkt: “Wat Sarah kan dat kan ik ook“ en vervolgens maakt ze in de 20e minuut al de 3-0. Een lekker begin zo!  Een minuut later denkt Mirre: “Laat ik het eens met mijn linkerbeen proberen”. En ja ook dat lukt, 4-0. Wat een verschil met de vorige wedstrijd toen bij iedereen ongeveer alles mislukte. Mirre scoort ook al weer het vijfde doelpunt met haar “sterke” rechterbeen en tot slot scoort Sifra het zesde doelpunt. Op het middenveld en in de verdediging wordt hard gewerkt om de ballen af te pakken en weer in te leveren bij de voorhoede zodat de 6-0 ruststand de verdienste is van het hele team.

In de rust wordt er met complimenten gestrooid maar we moeten wel oppassen voor verzwakking. In de vorige wedstrijd tegen die meiden was de tweede helft erg mager. Het advies van jullie coaches wordt goed opgepakt en ook in de tweede helft steken we weer veel energie. Het gaat wel wat rommeliger als de eerste helft. Onze tegenstandsters proberen ook wat speldenprikjes uit te delen maar Tessa komt niet in de problemen. Na een kwartier in de tweede helft weet Indira het zevende doelpunt te scoren. En tot slot is het Sarah die na een verkwikkende wisselbeurt het achtste en negende doelpunt weet te scoren. Het laatste doelpunt ook al met haar linkerbeen. Goed om te zien dat de trainingsarbeid zich terug betaald in de wedstrijd. Dat linkerbeen zit er tenslotte niet alleen aan om er mee aan de bar te leunen.

De meiden van SKNWK komen de laatste paar minuten nog een paar keer in de buurt van Tessa maar kunnen geen doelpunt maken. Vandaag een mooi teamprestatie neergezet onder het toeziend oog van jullie coaches en publiek. Leuk voor ons maar jammer voor die meiden dat de uitslag zo hoog uitgevallen is. Nu zijn we maar liefst drie zaterdagen vrij voordat de competitie verder gaat. Lekker trainen dus de komende weken en nog meer werken aan het passen en schieten met dat onwennige linkerbeen.

Meer foto's zijn hier te vinden.