jo10-1: Dauwendaele - Oostkapelle Domburg

's Ochtends kwam de hagel met bakken uit de hemel met een enorme harde wind. We dachten dat het niet door zou gaan en de afgelastingen druppelden ook al binnen via de app. Maar niet voor de wedstrijd bij Dauwendaele!     We moesten gelukkig pas om 11 uur spelen toen het zonnetje al door begon te komen.

Dauwendaele is het sterkste team uit de competitie en we moesten het doen zonder Sven, Laurens, Milan en Marijn. In plaats daarvan kregen we Stef en Ben uit de jo11, maar ze mochten wel mee doen omdat ze nog 9 zijn.

In de eerste helft ging het goed! We hadden veel kansen maar er ging er geeneen in. Bij hen gingen er helaas wel 3 in ondanks dat Stef heel goed stond te keepen. Aan het einde van de eerste helft stond het 3-0 voor Dauwendaele.

In de tweede helft ging het beter Stef scoorden al snel de drie 3-1.
Nadat Dauwendaele wind mee had schoten ze heel hard op goal.
Daarvan ging er één in toen was het 4-1. Wij merkten dat we met combinaties tegen de wind in beter gingen voetballen en we gingen er nog harder voor knokken. Hierdoor kregen we steeds meer kansen en scoorden we uiteindelijk via Stef de 4-2 en 4-3, waarna Joey de 4-4 scoorde! Yoren sprong over de bal waardoor Hugo dacht dat Yoren de bal tegen hield. Maar dat was niet zo en helaas was scoorde de tegenstander de 5-4 door dit misverstand.

Wat de teleurstelling nog groter maakte was dat Niek bij het wegwerken van de bal een duwtje kreeg en de bal daardoor niet over de zijlijn kon schieten maar in de kruising van het eigen doel. Ook hierop was Hugo kansloos...
Een hele goede wedstrijd waar de trainers allemaal trots op waren, maar helaas geen punten die we wel verdiend hadden.
Groeten van jo10-1