PRIJZEN SCHUTTERS - MICHEL MALJAARS, SANDER VERSENDAAL EN CLINICLOWNS

Zo hebben we op Duinhelm ontzettend genoten van de verschillende sfeeracties van De Schuttertjes en de VVO-artikelen die te verkrijgen zijn via Fans United droegen daar zeker aan bij! Wat ook de sfeer weergeeft binnen de club is het gemak en de snelheid waarmee men loten koopt bij André’s Rad, na de thuiswedstrijden van VVO1. Top, iedereen bedankt! Natuurlijk koopt men die loten ‘vooral’ om een leuk prijsje te winnen, maar de echte prijzen worden aan het eind van het seizoen verdeeld …

Topscorer 2018/2019 oftewel Gerard Schipper Trofee
Deze competitie zijn er erg veel doelpunten gemaakt door de seniorenteams, maar liefst 304. Niet alleen in totaal, maar ook gemiddeld per team: 61. Sinds we de stand bijhouden, zijn er alleen in het zeer doelpuntrijke seizoen 2011/2012 gemiddeld meer doelpunten per team gemaakt (wel met 8 teams). Dit seizoen is die eer voor VVO5 met 80 doelpunten, echter de topscorer 2018/2019 komt uit een ander team. De winnaar van de twee voorgaande seizoenen, Harold Vermeulen, staat dit jaar tweede in de lijst met 19 doelpunten. Een lijst die verder legendarische namen kent als Job Joziasse, Richard Louws, Jos Jobse, Rutger Bimmel, Maarten van Maldegem, Jeroen van Goethem, Giacomo Wattel en Wilco van Eijzeren. Maar … het hele seizoen stond hij bovenaan, hij die tijdens de eerste helft van de competitie bijna elke wedstrijd scoorde. Terechte winnaar met 27 doelpunten: Michel Maljaars!

Speler van het Jaar 2018/2019
Het was erg spannend deze voetbaljaargang. Vorig seizoen hadden we met keeper Bart een afgetekende winnaar met meer dan 43% van de stemmen. Dit jaar lag de top 4 heel lang ontzettend dicht bij elkaar. Er wordt om allerlei redenen op een bepaalde speler gestemd, dit keer wat vaker op basis van iemand zijn voetbalkwaliteiten. Kreten als ‘Ben er trots op dat we zulke spelers in ons team hebben’ en ‘Hier kom je voor naar Duinhelm’, geven ons als supportersvereniging een extra boost. De gedeelde 3e plaats met 13,8% is voor Sjoerd Verhulst en Maarten Hazelaar. Nummer 2 met 18,9% is aanvoerder Wouter ‘Mart’ Verduijn, dat maakt uiteindelijk met 25,9% van de stemmen Speler van het Jaar 2018/2019: Sander Versendaal!.

CliniClowns / Lein Adriaanse Award
Voorafgaand aan de Bierproefavond in de kantine, die geweldig voor ons was georganiseerd door Sander de Kam en Rick Sturm, vond op vrijdag 1 maart jl. de allereerste Lein Adriaanse Award plaats. Dit als waardering voor hetgeen hij voor de VVO allemaal gedaan heeft en nog doet. Het was een soort van penaltybokaal met wat specifieke regels. Elke seniorenteam kende 3 spelers, waaronder 1 keeper. De te winnen prijs was maar liefst €250 die het winnende team beschikbaar kon stellen aan een vooraf door hen aangedragen goed doel. De genomineerde doelen waren Compassion, Just dig it!, CliniClowns, St. Zeeuws Mama en Alp D’Huzes. Het werd de avond van VVO3 met Wilco Filius, Joël en Rick Pattenier , dus ook voor CliniClowns. Cees van de Corput, ambassadeur van de CliniClowns, nam de cheque van €250 in ontvangst uit handen van Rick Pattenier. Uiteraard kreeg het winnende team de wereldberoemde neus van de CliniClowns cadeau, als aandenken. In zijn dankwoord gaf Cees van de Corput aan het geweldig te vinden dat een dergelijk initiatief gekoppeld is/wordt aan een goed doel. Ook raadde hij iedereen aan eens een kijkje te nemen op www.cliniclowns.nl. Het ziekzijn even vergeten is goud waard. Hij wenste ons heel veel succes in de toekomst!

Namens Supportersvereniging De Schutters een fijne zomerstop, geniet ervan en heel graag tot volgend seizoen!
Hans Burgs

Foto’s: Evalien Gabriëlse