Gedragscode

Dit doen wij om voetbal leuk te houden:

1. Laat de kleedkamer netjes achter en zorg dat er niets kapot gaat.

2. Maak je vieze voetbalschoenen buiten bij de borstels schoon.

3. Schud voor en na de wedstrijd de hand van de tegenstander, de scheids- en/of grensrechter; ongeacht het wedstrijdverloop.

4. Ken de spelregels en accepteer de beslissingen van de scheidsrechter, zonder hierop te reageren in woord en gebaar. Alleen de aanvoerder mag de scheidsrechter om uitleg vragen.

5. Laat het coachen over aan de (jeugd)trainer en leider; dit voorkomt onduidelijkheid.

6. Ouders/supporters zijn enthousiast en moedigen positief aan. Bemoei u niet met tactiek en leveren geen commentaar op de wedstrijdleiding.

7. De trainer/leider voert overleg met de leiding van de tegenstander en/of scheidsrechter indien bij spelers hinder wordt ondervonden van gedrag bij de tegenstander.

8. Rapporteer wangedrag van spelers en/of tegenstander aan de (jeugd)voorzitter of –coördinator; ook van de tegenpartij.

9. Kortom: we tonen respect voor tegenstanders, scheidsrechters, grensrechters, coaches, medespelers en accommodatie.

Zo houden we bij v.v. Oostkapelle het voetbal leuk!