Covid19

Eindelijk mogen we weer! Na twee afgebroken seizoenen kan de competitie weer worden hervat.

De competitie is wat ons toch allemaal (1,2 miljoen voetballers maar ook alle vrijwilligers en bezoekers) onderling verbindt.

Wat gaat er vanaf 26 januari, veranderen binnen het voetbal?
Iedereen mag weer overdag en 's avonds binnen en buiten sporten, zonder tijdslimiet.
Hoe het vervolg van de competitie er uit zal zien kun je hier lezen

De volgende regels gelden:

• Er mogen weer competitiewedstrijden worden gespeeld
  • Publiek is weer toegestaan bij trainingen en wedstrijden tot maximaal 22.00 uur
  • Sportkantines mogen weer open, tot maximaal 22.00 uur
  • Kleedkamers, toiletten en douches zijn open
  • Er is geen beperking meer in de groepsgrootte bij het (zaal)voetbal
  • Houd je aan de basisregels (ZIE POSTERS) om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan

Publiek bij wedstrijden

Het publiek is weer welkom bij de wedstrijden en trainingen. Voor het zaalvoetbal moet publiek boven de 18 jaar een geldig coronatoegangsbewijs laten zien. Daarnaast geldt voor zowel het veld- als het zaalvoetbal dat het publiek 1,5 meter afstand moet houden en bij het verplaatsen in de kantine of de sporthal een mondkapje op hebben. Het publiek dient uiterlijk om 22.00 uur de sportaccommodatie te hebben verlaten.

Sportkantine

Voor en na de wedstrijden is het weer mogelijk om elkaar te ontmoeten en een drankje te drinken in de kantine. Hiervoor gelden wel weer de inmiddels bekende regels:

• 1,5 meter afstand
  • Kantines moeten uiterlijk om 22.00 uur sluiten
  • Iedereen vanaf 18 jaar dient een coronatoegangsbewijs met identificatiebewijs te laten zien
  • Een vaste zitplaats is verplicht
  • Bij het verplaatsen in de kantine is een mondkapje verplicht
  • Kantinemedewerkers dienen ook een mondkapje te dragen
  • Bij een afhaal mogelijkheid vervalt de plicht voor het coronatoegangsbewijs en het mondkapje

Coronatoegangsbewijs
Een coronatoegangsbewijs is verplicht voor sporters en publiek van 18 jaar en ouder:

• In de kleedkamers, toiletten en de kantine

Er is een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, op het veld of in de sporthal, en voor vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, alle vrijwilligers.

Mondkapjes
Mondkapjes zijn verplicht voor sporters vanaf 13 jaar in kleedkamers en de kantine

Op de  FAQ: veelgestelde vragen over coronavirus en sport - NOC-NSF vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen t.a.v. Coronavirus en sport. Daar vind je ook het protocol verantwoord sporten > Protocol Verantwoord Sporten

We vertrouwen op jullie medewerking.

Bestuur vv Oostkapelle