RCS 2 – Oostkapelle 2

Vandaag zou Oostkapelle zich moeten revancheren voor de blamage van de zaterdag ervoor en dat moest gebeuren tegen de nummer 4 van de ranglijst, van wie vorig jaar 6-2 werd gewonnen op Duinhelm.

Het was een lekker zonnig dagje en iedereen was er op gebrand om vandaag de drie punten mee naar huis te nemen.

We kwamen aan in Oost-Souburg en keken nog naar een deel van een juniorenwedstrijd, waar een toch wel heel merkwaardig eigen doelpunt viel, maar wel van pure wereldklasse. In de kleedkamer aangekomen werd nog is benadrukt door Edwin dat het vandaag echt moest gebeuren als we nog wilde meedoen om het kampioenschap en dat we het snot voor ons ogen moesten werken. Jawel, het snot voor ons ogen. Daar moest ik wel even over nadenken, maar het kwartje viel. Edwin bedoelde natuurlijk dat we zo hard moesten rennen dat ons snot uit ons neus omhoog zou vliegen, omdat we zo’n snelheid zouden hebben. Maar goed we begonnen de warming-up en alles verliep volgens mij prima en iedereen was zeer fel. Nog even terug de kleedkamer in om elkaar een beetje op te peppen en het eerste fluitsignaal klonk.

Het eerste kwartier verliep redelijk rustig, maar het spel en de inzet van OKP was in ieder geval heel veel beter dan de week ervoor. Niet echt grote kansen voor beide partijen, maar wel een leuke pot om naar te kijken. Op de bank werd er nog een beetje gediscussieerd over het stukje schrijven, terwijl wij ons op de bank heel erg aan het irriteren waren aan de scherpe toonhoogte van de coach van RCS, ene Ilona ofzo. Na ongeveer 20 minuten werd het spel van OKP beter en had OKP toch wel zo’n 65% balbezit denk ik. Na een goeie opzet van Ruben Keijts kwam hij zelf in het strafschopgebied om op goal te schieten. Helaas, hij schiet de bal snoeihard vanaf 5 meter op de paal. Naar mijn mening had hij hem ook rustig langs de keeper mogen spelen. Ik wil erbij zeggen dat de inzet van Ruben wel geweldig was om naar te kijken, hij werkte echt het snot voor de ogen.

Ohja, bijna vergeten. RCS had volgens mij niet zoveel zin om te voetballen en ging lekker counteren. Dat was een goeie tactiek, want OKP had achterin veel moeite met de diagonale diepe ballen van RCS. Dit resulteerde in de 1-0 en de 2-0, bij beide goals was Niels kansloos. Het was niet dat Niels er niet goed bij stond, maar ja als de spits hem rustig met de binnenkant van zijn voet in de onderhoek wil schieten, wat Niels goed doorzag, en de bal stuitert dan net voor het schieten op en daardoor vliegt de bal in de kruising. Ja dan kan je wel spreken van factor geluk denk ik.

OKP stond dus weer op verliezen en zo’n 10 minuten voor rust gaf Rens ook nog is aan dat hij wat last had van zijn ademhaling en werd daarom gewisseld, en ik mocht erin van Edwin. Ja, toen veranderde alles natuurlijk……

Het was rust. OKP had nog wel wat druk uitgeoefend op de verdediging van RCS, maar kon nog niet echt tot een grote doelpoging komen. In de rust was het redelijk stil in de kleedkamer voor mijn gevoel of ik had mij gewoon volledig afgesloten van de buitenwereld om vol te concentreren op het spelletje.

Na de rust begon OKP erg goed. We gingen gewoon weer verder waar we gebleven waren voor de rust en begonnen nog beter te voetballen en dat resulteerde ook in een goal van Michel, die weer terug was van een schorsing, 2-1. Naja, wat moet ik erover zeggen OKP had de bal en RCS probeerde weer te counteren, maar waar we in de eerste helft nog wel is een foutje maakt in de verdediging stond deze nu als een huis. OKP kreeg veel kansen, maar de bal wilde er eigenlijk elke keer net niet in en nu moet ik ook eerlijk toegeven dat de eindpass van het middenveld ook niet altijd even goed op maat was. Maar ooit moet de bal toch in het netje gaan vallen denk je dan en dat gebeurde gelukkig ook, 2-2. Een goeie voorzet met HEELL veel gevoel van Michel resulteerde in een kop goal van Jeroen Wisse, hoe kan get ook anders.

OKP was dus veel beter en we kregen ook nog kansen op een overwinning, maar die derde goal wilde er gewoon niet in. Ja, en toen gebeurde me er toch iets. Het begon bij Leon, die niet zo goed wist waar hij nou precies heen moest en daardoor verloor hij de bal aan de spits van RCS, die de bal diep speelde op een vreselijke *** van RCS. Deze *** ging alleen op Niels af en alleen Jeroen Burgs kon daar nog wat aan doen, en dat was aan de noodrem trekken BUITEN DE ZESTIEN. Nouja, dat deed hij op subtiele en gepaste wijze. Geen harde enkelbreker, maar gewoon een tikje waardoor de *** onderuit ging. Hij schreeuwde het natuurlijk uit en gooide heel wat theater erbij, terwijl Burgs een mooi hardloopritme aanhield en gelijk richting de kleedkamer huppelde. De scheids kwam aanlopen en gaf Burgs natuurlijk rood, daar had iedereen van OKP vrede mee. Burgs rood en een vrije trap tegen vanaf 20 meter ongeveer, oftewel een prooi voor Niels. De scheids dacht hier anders over en gaf een penalty. Werkelijk waar ongelofelijk, ik denk dat de helikopter die boven Oost-Souburg cirkelde nog kon zien dat de overtreding buiten het strafschopgebied was. Ja, dat die *** doorrolde tot het randje van de zestien betekent niet dat het ook gelijk een penalty is. Echt niet te geloven nog steeds, want de scheidsrechter floot een heel goede pot, maar hiermee verpeste hij alles. De penalty werd benut, ondanks dat Niels in de goeie hoek zat.

Dus OKP verliest weer, alleen deze keer zeer onterecht. Ik denk dat we als team trots kunnen zijn hoe we terugkwamen in de wedstrijd en dat we helaas deze keer het geluk niet aan onze zijde hadden en dat het ons ook niet werd gegund door de scheidsrechter. Helaas, op naar de volgende wedstrijd, om dan weer is te winnen.