J012 kampioen

Afgelopen woensdagavond was het dan zover. De laatste competitiewedstrijd tegen Middelburg Zeelandia JO12-3M.

Een gelijkspel was voldoende om het kampioenschap binnen te halen. Met het lekkere weer erbij en de vele toeschouwers genoeg ingrediënten voor een mooie avond (en extra spanning?).

Tijdens de wedstrijd bleek dat de meiden van Middelburg goed konden voetballen. Hun goede techniek en samenspel zorgde ervoor dat we niet echt aan voetballen toekwamen en vooral moesten zorgen dat ze niet te dicht bij ons doel kwamen. Hoewel we daar natuurlijk Marijn hebben staan die de ballen wel weet tegen te houden

Door goed gebruik te maken van de ruimte op de flanken en de snelheid van Jonah en Boaz lukte het om een aantal gevaarlijke tegenaanvallen op te zetten. Uit één van deze aanvallen wist Hugo de 1-0 te maken.
Nadat Cem daarna met een schitterend doelpunt de 2-0 had gemaakt kwam het kampioenschap heel dichtbij.
Door een poeier van Hugo gingen we de rust in met 3-0.

De 2e helft werd er minder goed gevoetbald, maar wisten we er toch nog 4 doelpunten te maken (Cem, Jonah en Ben 2x). De wedstrijd werd dus gewonnen met 7-0! Het kampioenschap was een feit en de spelers, leiders en trainers werden na afloop toegesproken door de jeugdvoorzitter en kregen een mooie medaille en bloemen.

Wat een mooi einde van de competitie!!