Hjort Pupil van de Week

Hallo Allemaal!
Ik ben Hjort de Swart, ben 7 jaar en ik vind het helemaal super dat ik pupil van de week mag zijn! Voetballen is het allerleukste dat er bestaat! Dat staat echt op nummer 1. Mijn ouders moeten vaak lachen om mij als ik alleen maar met een bal wil spelen. Op vakantie in Zwitserland ging dat moeilijk, in de bergen. De bal rolde de hele tijd naar beneden en toen verveelde ik mij snel…wat kan je doen zonder voetbal?!

Later word ik net zo goed als Messi of Ronaldo! Maar mijn 1e wedstrijd in de Fjes (afgelopen zaterdag) hebben we met 7-2 verloren, tegen Veere, maar die speelden echt heel gemeen! Echt gemeen!
Ik ben wel heel blij dat ik nu in de Fjes mag spelen en niet meer bij de mini’s. Nu kan ik goed leren hoe je echt goed voetballen moet en dat ik niet meer kris kras over het hele veld moet rennen maar dat iedereen zijn plekje heeft. Ik wil spits zijn of midden in het veld, dan kan je scoren.
Ik woon nu 2,5 jaar in Oostkapelle en ben meteen bij VV Oostkapelle gaan voetballen. Ik vind het leuk hier en op school ook. Ik heb veel vriendjes, maar met Moshe, Does, Jelle en Sem speel ik het meeste.
Ik zit nu in groep 4 van de Lispeltuut, buitenspelen vind ik het leukste, in de pannakooi. Maar schrijven, lezen (vooral Koen Kampioen en Snelle Jelle) en rekenen is ook leuk om te doen. We hebben nu een nieuwe juf Lianne en zij is erg lief, wordt nooit boos!
Mijn oom Vincent heeft mij vorig jaar mee naar de Arena genomen, naar Ajax! Mijn neefje Pyke ging niet mee, want die is voor Twente en wilde niet aan de Ajax kant zitten, toen mocht ik mee! Dat was mijn allereerste echt voetbalwedstrijd en dat was echt helemaal vet. Hopelijk gaan we dit seizoen weer. En dan wil mijn zusje Hind ook mee, zij speelt nu in de mini’s.
Ik heb nog een grote zus Maral, zij is 9 jaar maar speelt geen voetbal, zij tennist, turnt en judoot. Ik judo ook!
Van muziek hou ik van Michael Jackson!
Wat ik lekker vind om te eten? Ohhhh eigenlijk alles wel, maar geen vlees, want ik ben vegetariër. Frietjes, pannenkoeken, spaghetti en ’s ochtends een bord pap met hagel.
Tot zaterdag!!!
Hjort