V.C.K MO19 - VVO/DOMBURG MO19 (4-3)

V.C.K MO19   - VVO/DOMBURG MO19  (4-3)

Vandaag in onze eerste wedstrijd van dit seizoen hebben we gezien dat we alle facetten van het voetbalspelletje beheersen. We hebben voor gestaan, we hebben gelijk gestaan en we hebben achter gestaan. Nu nog de volgorde omkeren en het is helemaal perfect!

Met Maud als 12e speelster beginnen we in een kokende Stoofwei (’t all in the name) tegen de meiden van V.C.K. MO19. Feitelijke onze vaste sparringpartner zo aan het begin van ieder seizoen. Nog nooit van ze gewonnen op kunstgras en nog nooit van ze verloren op natuurgras.

Met louter trainingen in de benen weten we dat we het zwaar gaan krijgen. De ongenadige zon, het warme kunstgras, de taaie tegenstanders en een uitzinnig thuispubliek op de goed gevuld tribune Het zal niet mee vallen!

Maar toch het begin is helemaal niet onaardig. Handenwrijvend zien jullie coaches het aan. Patroontjes tekenen zich af. Combinatietjes zie we ook.

Weliswaar rolt die bal maar door op het kunstgras maar we zijn eigenlijk lekker bezig. En ja hoor na 13 minuten scoort Mirre op aangeven van Fithawit haar eerste doelpuntje. Die V.C.K. meiden krijgen daarna een aantal goede mogelijkheden. Tessa moet een keer of vier een snoekduik maken want het is gevaarlijk bij ons achterin.

Wij schieten tussentijds nog een keer op de lat, er ploft zelfs nog een bal op de lat maar helaas geen doelpunt.

En dan weet die behendige spits van V.C.K. Tessa met een geplaatst schot te passeren. 1-1.
Vlak voor tijd wordt hands gemaakt in het strafschopgebied van V.C.K en wij krijgen een penalty mee. Arianne schiet de bal koelbloedig achter de keepster. We gaan met een 1-2 stand rusten.

Na rust is het V.C.K die sterker wordt. Dit is al weer hun derde of vierde wedstrijd en ze zijn beter op elkaar ingespeeld. De spits van V.C.K wordt keer op keer gezocht en sticht continue gevaar. Ze maakt de gelijkmaker en zelfs de 3-2.

Rond de 80e minuut krijgen we een indirecte vrije trap en Arianne gaat achter de bal staan. Ze neemt een aanloop en schiet de bal richting doel. Terwijl de bal nog door de lucht beweegt wordt er door diverse zwart/witten tegen de keepster geroepen  dat ze de bal in het doel moet laten ploffen maar in een reflex pakt ze naar de bal en via haar gaat de bal over de doellijn. Een zeker doelpunt! Is het een geniale zet van Arianne of een mazzeltje? We houden het op het eerste.

En dan vlak voor tijd krijgen we toch nog een doelpunt tegen. De spits van V.C.K. snelt onze 16 in. Arianne blokt keurig de bal af maar de spits laat zich behendig over het uitschuifbeen van Arianne vallen. Het publiek schreeuwt om een pingel. Er is geen VAR dus de scheids bedenkt zich niet en wijst naar de penaltystip. Onhoudbaar voor Tessa wordt de bal in het doel geschoten. Jammer maar door ons niets aan te doen. We persen er nog een slotoffensief uit met zelfs nog twee goede kansen maar we weten niet meer te scoren.

Zo eindigt deze leuke en sportieve wedstrijd in een nipte nederlaag en gaan we maandag al weer op bezoek bij Arnemuiden waar we onze thuiswedstrijd afwerken voor de beker. En we nemen onze eigen scheidsrechter Marcel in de kofferbak mee!