Respect voor elkaar

Op 8 oktober doet de VVO mee met de voetballen-met-regenboogballen-dag! Voetbalvereniging Oostkapelle vindt het belangrijk dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn op het sportveld. Afkomst, religie én seksuele voorkeur mogen niet uitmaken in de omgang met elkaar. Dat staat ook zo in onze Missie en Visie.

Komende zaterdag wordt er, door de jeugdteams JO11, JO15 en JO19 die een thuiswedstrijd spelen, met een regenboogbal gevoetbald. Op de bal staat de slogan ‘Homo? Dat maakt geen bal uit!’ Meer dan 150 van deze ballen zijn door Zeeland verspreid om aandacht te vragen voor (seksuele) diversiteit in de sport. Want iedereen moet toch, ook op het voetbalveld, zichzelf kunnen zijn? Samen werken we aan een veilig sportklimaat. Voetbalplezier voor iedereen, begint met respect voor elkaar!